Jobin tarina

Jobi on tehty oikeiden yritysten todellisiin tarpeisiin!

Jobin tarina alkoi vuonna 2016

Yhden miehen puusepänverstas AX-Design oli kasvanut kuudessa vuodessa yli 20 työntekijän kalustetehtaaksi, eikä sen toiminta pysynyt enää hanskassa toivomallani tavalla. Paperille kirjoitetut tuntilaput hävisivät helposti, eivätkä projektien tiedot ja aikataulut olleet kaikkien tekijöidemme saatavilla ajantasaisesti. Samalla tarjouspyyntöjen määrä kasvoi, mikä aiheutti hankaluuksia niiden käsittelyssä ja seurannassa. Olin turhautunut ja halusin löytää tilanteeseen ratkaisun.

Sen pitää olla helppo käyttää

Ajatuksenani oli löytää yksinkertainen, helppokäyttöinen ja selkeä ohjelmisto, joka toimisi ilman, että siihen tarvitsisi syöttää valtavasti lähtötietoja. Kartoitimme useita eri vaihtoehtoja, mutta kohtasimme samat ongelmat ohjelmistosta toiseen. Ominaisuuksia oli turhan paljon tai liian vähän ja tietojen kirjaamista esimerkiksi asiakkuuden avaamista varten vaadittiin aivan liikaa. Suurin ongelma oli kuitenkin käytettävyys. Olen itse aina ollut tekijämies, joten osasin asettua myös asentajien saappaisiin, kun mietimme miten ohjelmiston pitäisi toimia työmaalla.

Työskentely kalustetehtaassa on jo itsessään vaativaa, joten projektien kirjaukset ja työajan hallinta pitää olla yhtä helppoa kuin paperille kirjoittaminen. Tästä syntyi idea kehittää oma, kokonaan uusi ohjelmisto, joka mahdollistaisi edellä mainittujen toimintojen käytön selkeästi ja yksinkertaisesti, toisistaan riippumatta. Löysimme monen mutkan kautta ohjelmistoalan ammattilaisen, joka ymmärsi tavoitteemme ja tarttui haasteeseen.

Reippaan vuoden kestänyt yhteistyö koodarin ja koko tehtaanväen kanssa saatiin maalin, kun Jobi työnohjaussovellus syntyi ja otettiin käyttöön vuonna 2018. Jobin avulla selätimme kalustetehtaan haasteet ja olemme pystyneet jatkamaan yrityksen kasvattamista. Vuonna 2021 AX-Design työllistää välillisesti liki 50 työntekijää ja liikevaihto on kasvanut yli 2,5 kertaiseksi vuodesta 2016.

Tästähän hyötyvät muutkin yritykset!

Keskustelin Jobin kehityksen aikana useiden yrittäjien kanssa ja huomasin, etten ollut yksin haasteideni kanssa. Ongelmat olivat hyvin samanlaisia toimialasta ja henkilöstömäärästä riippumatta. Esimerkiksi LVI-alan yritystä pyörittävä Juha Ahola ja maanrakennusurakointia vetävä Linus Karlsson kertoivat olevansa samassa tilanteessa, ja asiaan oli pakko löytää ratkaisu. Oli sanomattakin selvää, että Jobi oli saatava heillekin käyttöön, kuten myös muille, jotka samaistuvat edes osittain kokemuksiini yritystoiminnan arjen haasteissa. Jobi herätti mielenkiintoa myös rakennustyömailla, kun asentajiltamme alettiin kysellä, että mikäs ohjelma tuo on, kun näyttää niin selkeältä. 

On ollut mahtavaa huomata, että Jobin on todistettu toimivan monella eri alalla. Tyytyväisiä käyttäjiä löytyy erilaisista työympäristöistä, niin toimistomaailmasta kuin kentälläkin toimivista yrityksistä.

Kutsun sinut ja yrityksenne tulemaan osaksi Jobin tarinaa! 

– Aleksi Kauppinen, Jobin perustaja –

» Varaa Jobin esittely, niin näet, miten se voisi helpottaa teidän yrityksenne arkea: Lähetä viestiä tai pirauta: Elina Hänninen, 040 7795 909, elina.hanninen@webman.fi